ya1
Administrator
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: Czw 18:30, 28 Lut 2008 Temat postu: Organizacja wyprawy rowerowej. Przygotowanie roweru. |
|
|
Przygotowanie roweru
Oczywiście rower musi być sprawny, to nie ulega wątpliwości.
Na co zwrócić uwagę?
Sprawdzamy przerzutki z tyłu i z przodu. Dobrze byłoby je rozłożyć [tył - być może kółka w wózku wymagają wymiany], wymyć i przesmarować.
Zdjąć, oczyścić i nasmarować linki i pancerze przerzutek i hamulców.Regulacja tych mechanizmów po czymś takim jest oczywista. Wymienimy też przy okazji zużyte klocki hamulcowe, jeśli istnieje taka potrzeba.
Łańcuch wymaga wymiany częściej niż nam się to wydaje. Nadmiernie rozciągnięty "piłuje" zębatki korby i kasety, a to są zazwyczaj droższe rzeczy od niego O tym jak postępować z tą częścią napiszę w innym temacie. Tutaj pamiętajmy o powyższym i zajmijmy się jego konserwacją. Jeśli nie mamy specjalnego przyrządu do czyszczenia, należy go zdjąć i dokładnie wypłukać w np. benzynie pomagając sobie pędzlem lub szczoteczką. Po ponownym założeniu dajemy dokładnie jedną małą kropelkę oleju na każdy sworzeń. Pokręcić korbami przez parę minut aby się dobrze rozprowadził, a nadmiar wytrzeć szmatką.
Ważne! Blaszki łańcucha muszą być suche! Inaczej będzie się do nich lepił brud.
Jeśli mamy amortyzowany widelec, zadbajmy o to aby pracował prawidłowo. Pod zwiększonym obciążeniem dadzą o sobie znać wszelkie niesprawności. Jeśli mamy go już długo, może warto oddać go do serwisu, gdzie go rozbiorą, przeczyszczą, wymienią olej jeśli mamy tłumienie olejowe, nasmarują. Pamiętajmy o zabraniu w drogę odpowiedniego oleju do goleni.
Jeśli piasty wykazują choć odrobinę luzu powinno się je rozebrać [lub jeśli słychać jakieś trzeszczenie, to koniecznie], sprawdzić czy są wszystkie kulki, przesmarować i złożyć starannie wybierając luzy. Konusy nie powinny być skręcone zbyt mocno.
Sprawdzamy szprychy i centrowanie kół. Wszelkie luzy i nadmierny naciąg muszą być wyregulowane. Jeśli sami nie mamy wprawy, lepiej udać się do fachowca. Pękające szprychy na trasie to duża nieprzyjemność
Sprawdzamy mocowania bagażnika, błotników, oświetlenia i innych lubiących się luzować rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ya1 dnia Nie 5:31, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|