ya1
Administrator

Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: Sob 1:25, 10 Maj 2008 Temat postu: [Sakwy] Crosso Dry |
|
|
DRY - sakwy wodoodporne
Materiał: Securo 680
TYŁ
Pojemność: 60 litrów (kpl.)
Waga: 1650g (kpl.)
PRZÓD
Pojemność: 35 litrów (kpl.)
Waga: 1100g (kpl.)
WÓR TRANSPORTOWY
Pojemność: 40 litrów
Waga: 650g
Konstrukcja:
* Pojemna komora główna,
* Usztywnienie od strony koła niełamliwą płytą polipropylenową [gr. 3 mm tył, 2 mm przód] z pamięcią kształtu,
* Szwy precyzyjnie zgrzewane, całkowicie wodoodporne,
* Szczelne rolowane zamknięcie,
* Nylonowe, niełamliwe klamry,
* Elementy odblaskowe widoczne nawet z 600 metrów,
* Wygodny uchwyt do przenoszenia,
* Okucia (haki) stalowe, podwójnie cynkowane, gr. 2 mm,
* Sprawdzony system nośny.
* Dodatkowy uchwyt na dnie worka,
* Odpinany pasek do przenoszenia worka na ramieniu,
* Worek mocowany do bagażnika za pomocą expanderów lub taśm z klamrami zaciskowymi.
Dry są stworzone do użytku tam, gdzie woda jest dominującym żywiołem. Niestraszne im ulewy, ani przeprawy przez rwące potoki. Obustronnie powlekany materiał Securo 680 nie tylko nie przepuszcza wody, ale jej w ogóle nie absorbuje! Panele sakwy są zgrzewane, dzięki czemu nie ma problemu z przeciekaniem na szwach, bo ich po prostu nie ma. Dodatkowe atuty serii Dry to atrakcyjna cena, niska waga i bardzo duża pojemność.
Używamy sakw Crosso Dry na przód [ze względu na rozpryski spod kół i możliwość łatwiejszego przemoczenia i zabrudzenia wydawały mi sie bardziej odpowiednie niż te wykonane z cordury]. Jeździ też z nimi jako tylnymi moja córcia. Do tego dochodzi wór transportowy.
Wrażenia: Sakwy przeżyły niejedną mżawkę, parę razy złapała nas ulewa. Prażyło słońce, pokrywaliśmy się kurzem albo błotem. Nic z tego nie przedostało sie do środka. Wszelkie zabrudzenia łatwo schodzą po umyciu, a sakwy błyskawicznie wysychają. System rolowanego zamknięcia jest naprawdę w 100% szczelny.
Rowery nam się przewracały, sakwy były zaczepiane, wyczepiane i rzucane jak popadnie w transporcie i na biwaku. Po tym wszystkim widać jedynie drobne ślady zadrapań zewnętrznej powłoki, słabo naprawdę dostrzegalnych.
Ich wymiary niemal dokładnie pasują do naszego sposobu pakowania. Nie było problemów z włożeniem czegokolwiek do środka, a i z wyciągnięciem rzeczy nawet upchanych na spodzie też nie było problemu.
System nośny doskonale sprawdza sie na bagażnikach o klasycznej konstrukcji. Sakwy Dry wożone na takim u córci trzymały się stabilnie i nie miały tendencji do samoczynnego wyhaczania nawet na dużych wybojach. Również na Low Riderach nigdy nie sprawiały kłopotów. Należy jednak pamiętać o dość mocnym naciągnięciu gumy mocującej dolny hak.
W worze transportowym woziłem namiot, karimatę i parę innych drobiazgów. Zdał ten egzamin, jak i cały sprzęt Crosso na medal.
Myślę, że sakwy te stanowią dobrą alternatywę dla dużo droższych Ortliebów.
Jeszcze jedno. Odradzam zakup sakw w ciemnym kolorze. W słońcu nagrzewają się niemiłosiernie. Do tego nie są tak dobrze widoczne z daleka jak żółte lub czerwone, stąd na ruchliwych drogach nie wspomagają w zachowaniu bezpieczeństwa.
W moim przypadku zakup sprawdził się doskonale!
Zalety:
- materiał w 100% wodoodporny, chroni przed wodą i kurzem,
- łatwe do utrzymania w czystości,
- dobry system mocujący, łatwy do ew. naprawy,
- system rolowania doskonale zdaje egzamin jako zamknięcie. Łatwo reguluje objętość sakw i zapewnia szczelność,
Wady:
- górne haki nie obejmują szerszych rurek bagażnika,
- przydałyby się choćby wewnętrzne przegródki ułatwiające utrzymanie bagażu w porządku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|